National Parks - Reisverslag uit Rose Hill Heights, Verenigde Staten van Boys Tour - WaarBenJij.nu National Parks - Reisverslag uit Rose Hill Heights, Verenigde Staten van Boys Tour - WaarBenJij.nu

National Parks

Blijf op de hoogte en volg Boys

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Rose Hill Heights

Onze gehuurde Toyoto zette vanuit Lone Pine koers richting Kingman. Het belangrijkste deel van de route zou Death Valley worden.

Toen we uitstapte bij het bord wat aangaf dat we Death Valley binnenreden, gaf de thermometer 40 graden aan... Best wennen voor een Nederlander, die ongeveer 5 dagen per jaar mag genieten van hoogstens 30 graden.

De volgende stop in Death Valley liet ons zien dat dit park niet alleen maar dode, kale vlaktes te bieden heeft. We stonden bovenop een berg en hadden een prachtig uitzicht over het dal. Even later kwamen we ook de gescheurde aardvlaktes tegen. Om deze vlaktes staat Death Valley onder andere bekend. Tegen het einde van onze twee uur durende rit door Death Valley bereikten we een soort woestijn. Hier werd aangegeven dat je beter niet alleen kon gaan hiken, en zeker niet zonder water, omdat dit dan wel eens het laatste kon zijn wat je zou doen. Dit namen we maar aan. Toen we in deze woestijn stonden smolten we als fucking M&M's weg, figuurlijk dan; 45 graden werd ons wat teveel. Snel de auto in, airco op standje koelst en op naar Kingman.

Deze rit naar Kingman reden we onder andere over de ringweg van Las Vegas. We konden alvast een klein kijkje nemen in wat ons te wachten staat na onze parkbezoeken. Hooverdam stond eigenlijk niet op ons programma, maar omdat dit op de route lag hadden we deze toch maar meegepikt. We liepen een paar trappen omhoog, brug over en hadden toen een mooi uitzicht over deze bekende dam. Dit leverde ook weer mooie plaatjes op.
Aangekomen in Kingman, El Trovatore heette ons motel, werden we door de eigenaar erop geattendeerd dat 'de beste steakhouse van USA' zich op loopafstand van ons bevond. We besloten de gok te nemen, op naar Dagmar Steakhouse. Het eten was zeker niet slecht, maar om het nu het beste steakhouse van USA te noemen gaat wat ver. Roy besloot zelfs een kindermenu te nemen, de frietjes met appelmoes en het hamburgertje ging er goed in Hierna gingen we rechtstreeks naar bed, omdat de volgende dag weer een drukke dag voor de boeg hadden.
De volgende ochtend reden we vroeg aan, via de bekende Route 66 naar de Grand Canyon. Eerst bij de Walmart wat spulletjes inkopen, zoals de totaal niet toeristische slippers van Roy waarop de vlag van ons vakantieland staat uitgebeeld. Na een tijdje de Route 66 te hebben bereden stopten we bij een oud tankstation. Een oude corvette stond hier als toeristische trekpleister. Binnen een bakje koffie gehaald, even onze plasbehoefte gedaan op de WC die vol met foto's hing waarop schaars geklede dames staan te poseren. Nou, snel weer instappen en op naar de Grand Canyon.

Toen we het nationale park 'Grand Canyon' betraden, gingen we direct op zoek naar een helicoptervlucht. Velen zaten al volgeboekt, maar de volgende morgen zouden we om 08:30(mooiste tijdstip volgens hun) over de Grand Canyon kunnen vliegen. Deze optie hadden we snel vastgelegd en hierna zijn we onze tent gaan opzetten. Die avond wederom vroeg naar bed, aagezien we ons om 8 uur moesten melden voor de helicoptervlucht.

De helicoptervlucht was echt de moeite waard. We hadden een prive-helicopter, wij vieren en de piloot zaten erin. Ongeveer een half uur hebben we over de Grand Canyon gevlogen. Natuurlijk had je vanuit de helicopter hier een geweldig uitzicht over.

Na deze tocht zijn we met de auto naar enkele mooie plekjes gereden met een mooi uitzicht op deze Grand Canyon. Rob en Ruud gingen zelfs een stukje dalen en klimmen tot ze een beter uitzicht hadden.

Die avond hebben we verder weinig gedaan. Antelope Canyon en Monument Valley hebben we ook bezichtigd. Beiden waren heel mooi. Naar Upper Antelope reden we over een hobbelige zandweg. De tocht door de Canyon was erg mooi. Monument Valley zijn we heel even geweest. De tocht was niet echt de moeite waard omdat we al een mooi uitzicht hadden en onze auto niet geschikt was voor offroad.

Lake Powell hadden we een plekje op camping voor twee nachten, tussen allemaal Fransen. Overdag was het weer vergelijkbaar met de temperatuur in Death Valley. Overdag hebben we daar twee dagen wat gezwommen.

Hierna gingen we voor een nacht naar Zion park. Hier hebben we 2 uur gehiked, een klim naar de top van een berg. Toen we bezweet terug beneden kwamen, hebben Roy en Rob in een riviertje gezwommen. Die avond in ons tentje was het lastig slapen. Het waaide erg hard en dat was te merken. Volgende ochtend zijn we vroeg aangereden omdat we onze auto op tijd moesten inleveren in Las Vegas. Het tentje en kampeerspullen zijn weggegooid. Toen gingen we naar Vegas....

• 29 Juli 2014 - 17:40

Anne-marie:

hallo boys,
    wederom n gezellig verslag, leuk om te zien dat jullie t zo goed maken.nog anderhalve week en dan is t over dus geniet er nog maar lekker van. nog veel plezier
    gr. anne-marie vd w

• 29 Juli 2014 - 17:40

Corina Van Der Zanden:

Geweldig wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben. Geniet nog maar van de laatste anderhalve week, en ik hoop voor jullie dat de temperatuur inmiddels wat minder is nu je in een ander gedeelte van Amerika zit. Groetjes

• 29 Juli 2014 - 21:53

Wil:

Heej mannen,

Ben blij dat je ons niet al teveel vermoeid met jullie bezigheden. Grapje! Zodra jullie weer in Nederland zijn geland, gaan die brillen er af om te controleren of de verhalen over 40 graden of meer niet wat overdreven zijn. Aan Roy z'n uiterlijk zie je het op de foto in ieder geval niet echt af, of het moet zijn dat de foto bewust wat is overbelicht! Voor het overige is uit de verhalen duidelijk dat zo'n overzees uitstapje ook voor ons een aanrader is. Waar hebben jullie het tentje en ............. , of kunnen we beter toch maar een iets luxer onderkomen zoeken? De grootste helft zit er voor jullie weer op, ik hoop maar dat jullie dat niet zo beleven en ook de tijd die je nog voor je hebt, met plezier kunnen vullen. Om alvast een beetje in de voetbalstemming te komen; a.s. zondag 11.00 uur begint het spelleke hier weer. Misschien een goed idee(?) om alvast wat trappen te beklimmen in een van de "flatjes" in New York (het nieuwe World Trade Center lijkt me daartoe wel geschikt). Mag je daarna gerust een traininkje missen!
    Heel veel plezier nog voor de dagen die resten. Sluit de trip op een fijne manier af en .......... wij steken de open haard nog wel een keer aan als jullie terug zijn om de verhalen, die jullie ongetwijfeld hebben, aan te horen! Natuurlijk met een glas Amerikaanse wijn binnen handbereik! Want over de kwaliteit van het Amerikaanse bier hebben jullie, enigszins verrassend, nog helemaal niets los gelaten!