San Francisco & Yosemite National Park - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Boys Tour - WaarBenJij.nu San Francisco & Yosemite National Park - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Boys Tour - WaarBenJij.nu

San Francisco & Yosemite National Park

Blijf op de hoogte en volg Boys

16 Juli 2014 | Verenigde Staten, Lone Pine

Na een gezellige avond in Harry's Bar in Pismo Beach, hebben we de volgende dag onze reis voortgezet. Via de prachtige kustroute over Highway 1 richting San Francisco.

Na een flinke reis, met drukke spits rondom San Francisco, kwamen we rond 17:00 uur aan in de stad. We zouden hier slapen in het appartement van een reisvriend van Hein, maar hier was op het moment van aankomst niemand thuis. De sleutel konden we wel ophalen in naastgelegen stomerij. Uiteindelijk stonden we dus met z'n 4e in een leeg appartement, van een voor ons onbekend persoon, midden in San Francisco. Apart. We zijn even iets gaan eten bij de KFC om de hoek, waar onze tijdelijke huisgenoot ons iets later op kwam zoeken.

Na een korte kennismaking hebben we onze kamer ingericht. Er was maar één tweepersoonsbed beschikbaar en de bank was helaas ook al bezet door een logee, dus moesten er twee personen op de grond slapen, maar met een aantal kussens en lakens was dit best te doen.

Die avond zijn we San Francisco in gegaan op zoek naar een mooie plek om wat pilsjes te nuttigen. Na eerst iets gedronken te hebben in een sportsbar, zijn we daarna naar Infusion Club gegaan. Hier waren we een van de weinige niet Aziatische bezoekers, maar dit hinderden ons er niet van onze moves te showen op de dansvloer.

De volgende dag zijn we 's middags eerst richting het winkelgebied van SF gelopen. Hier was het behoorlijk druk en hebben we de nodige aankopen voor Las Vegas gedaan.
Eenmaal terug bij het appartement besloten we nog even richting Golden Gate Park te lopen. Zoals de naam al doet vermoeden was dit vlakbij de bekende Golden Gate Bridge. Vanaf hier hadden we een mooi uitzicht op de brug en op de Baai van San Francisco.

Na terugkomst heeft Pieter nog een aantal jantjes gekregen met FIFA van onze huisgenoot en hierna zijn we even snel iets gaan eten en hebben we de rest van de avond door gebracht in een aantal verschillende barren aan Union Street.

De volgende dag stond Alcatraz op het programma. We hadden het eiland wel al zien liggen, maar een bezoekje leek ons toch ook zeker de moeite waard. De boot zou om 12:00 uur vertrekken. Na rustig te hebben ontbeten kwamen we ruim op tijd om 11:59 uur aan om meteen op te kunnen stappen.

Na een korte boottocht kwamen we aan op het eiland. Eerst hebben we een korte film gekeken over het eiland, waarna we Alcatraz zelf gingen bezichtigen. Onder leiding van enkele gidsen hebben we enkele speciale plekken kunnen bekijken (oa waar enkele scenes van The Rock zijn opgenomen). Hierna hebben we het interessantste deel, het cellenblok bekeken. Met behulp van een Nederlandse audiobegeleiding kon je het cellenblok verkennen en kreeg je meer informatie over bijvoorbeeld de verschillende ontsnappingspogingen die er in de loop der jaren zijn geweest.

Al met al een interessant tour en een bijzondere plek om eens bezocht te hebben.

Na Alcatraz hebben we nog wat rondgelopen op het erg toeristische Fisherman's Wharf, waar enkele zeeleeuwen op Pier 39 een niet al te actieve indruk maakten.

Na terugkomst in het appartement en nadat Pieter opnieuw klop had gehad met FIFA zijn we nog even iets gaan eten bij de Subway om de hoek. Hierna zijn we nog naar enkele barretjes geweest waar we de herhaling van de 2e helft van Brazilië - Nederland hebben gezien, als ook de herhaling van een Touretappe.

De volgende dag zouden we San Francisco alweer verlaten, maar eerst besloten we de WK finale (die hier om 12:00 uur begon) nog even te kijken. Opnieuw een verlenging en opnieuw (na NL - Costa Rica & NL - Argentinië) vertraging die we niet echt konden gebruiken. Uiteindelijk waren het dus toch de Duitsers die zich, verdiend, tot wereldkampioen wisten te kronen.

Na de finale hebben we meteen onze koffers gepakt, afscheid genomen van onze huisgenoot en onze weg voortgezet richting Yosemite National Park. Onderweg moesten we nog wel even langs de Walmart om wat campingspullen in te slaan. Met een overvolle auto (tent, slaapzakken, matjes, koelbox, kookstel enz.) vervolgde we uiteindelijk onze route.

We hadden een hotel gereserveerd in El Portal, vlak buiten Yosemite NP. Op deze manier konden we de volgende dag vroeg vertrekken richting het park vertrekken om een first come, first served campingplaats te bemachtigen. Na een nachtje in het broeierige El Portal te hebben doorgebracht, waar Ruud iedereen blut heeft gespeeld met kaarten, zijn we de volgende dag dan ook vroeg doorgereden op zoek naar een plaats om onze gloednieuwe tent op te zetten.

Uiteindelijk wisten we een plek te bemachtigen op de White Wolf Campground, gelegen aan Tioga Road Pass, de hoogstgelegen weg in Amerika.

Na hier onze tent te hebben opgezet zijn we Yosemite National Park gaan verkennen. Na een aantal flinke wandelingen hebben we prachtige plekken gezien in dit schitterende stuk natuur, zoals de Yosemite Falls en Tuolumne Groves.

Terug gekomen op onze camping hebben we wat eten klaar gemaakt op ons campingpitje en heeft iedereen z'n geld weer terug gewonnen van Ruud. Toen het te donker werd om te kaarten zijn we ons iets te knusse tentje op gaan zoeken. Ook de matjes bleken niet super comfortabel. Na een aantal keer wakker worden, verliggen en klagen lukten het iedereen toch om in slaap te vallen.

Dan de volgende dag maar wat uitslapen... Helaas dacht de kraai in een boom naast onze tent daar iets anders over. Dankzij de herrie die dat beest maakte, was iedereen op tijd wakker. Hierna hebben we onze tent opgeruimd, rustig ontbijt gemaakt en hebben we onze reis voortgezet. Na een tocht van ongeveer 3,5 uur zijn we aangekomen in het country achtige dorp Lone Pine. Het is te merken dat we dichterbij Death Valley komen want de temperatuur is op dit moment (17:00 uur) nog 37 graden!

Na erg lekker te hebben gegeten in dit dorp en een avondje poolen en tafeltennissen in Jake's Saloon zijn we gaan slapen. Woensdag hebben we weer een lange reis, door Death Valley, richting Kingman voor de boeg.

De foto's bij het verslag komen later. Met de trage verbinding hier, lukt het nu nog niet om ze erop te zetten.

• 16 Juli 2014 - 18:43

Tante Rieky Van Heeswijk:

Fijn om te zien dat jullie het leuk hebben, en veel zien van Amerika. Geniet er van.

Groetjes aan alle.
    Rieky van Heeswijk

• 16 Juli 2014 - 21:21

Jacqueline Van Der Linden:

Hallo mannen,
    Het is te ver om aan te haken, anders zouden we er zo zijn! Het verhaal nodigt je daar tenminste wel voor uit. We zijn benieuwd wat er waar is van het verhaal dat in Amerika alles GROOTSER, w i j d s e r en mooier is dan in de rest van de wereld. Misschien een tip voor de kampeerders: eerst de grond onder de tent wat losser maken, ligt wat comfortabeler, of ............... mos plukken. Natuurlijk zijn we benieuwd naar de foto's, maar die zullen we wel langs zien komen. Heel veel plezier nog de komende dagen en ....... kijk uit voor (brom)beren.

gr

Jacqueline & Wil

• 16 Juli 2014 - 22:49

Anne-marie Van De Warenburg:

hallo boys,
    fijn weer iets van jullie te lezen, fijn ook dat jullie zo genieten van alles, met name van t slapen op de grond, ligt lekker he, leer je meteen je eigen bedje weer eens te waarderen.
    als jullie thuis zijn moet je me eens uitleggen wat je bedoelt met dat fifa-gedoe pieter, toch weer eens n keertje oefenen haha. geniet van vegas en death valley en tot de nieuwe editie van jullie reisverslag.

groetjes,
    anne-marie