Los Angeles & Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Boys Tour - WaarBenJij.nu Los Angeles & Pismo Beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Boys Tour - WaarBenJij.nu

Los Angeles & Pismo Beach

Blijf op de hoogte en volg Boys

09 Juli 2014 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Zondag 6 juni 04:00 uur 's nachts begon de reis dan eindelijk. Doordat het Nederlands Elftal strafschoppen nodig had tegen Costa Rica, gingen we niet bepaald uitgeslapen van huis.

Om 08:20 uur vertrok het vliegtuig volgens schema richting Londen Heathrow. Na de landing konden we meteen door naar het vliegtuig met bestemming Los Angeles, precies op tijd want de gate was al open. Eenmaal in het vliegtuig, bleek als snel dat de vlucht iets aangenamer zou worden dan een gemiddelde vlucht met Ryanair. Voldoende eten & drinken en ook de nodige entertainment.

Slapen viel tijdens de 11 uur durende reis niet echt mee. Wel wist Ruud zich te kronen tot schaak-, zeeslag- en Tetriskoning van het vliegtuig. En dat terwijl hij onderweg ook nog eens gebeld werd.

Eenmaal aangekomen in Los Angeles gingen we met behulp van een taxi richting ons hotel. Het weer was prima, dus al snel besloten we een kijkje te nemen bij de jacuzzi en het zwembad. Na een korte duik zijn we toch maar even op bed gaan liggen om bij te komen van de lange reis. 's Avonds nog een stuk richting zee gelopen, waarbij we voorbij werden gescheurd door ongeveer 15 politiewagens met loeiende sirenes en even later verscheen er ook nog een politiehelikopter met zoeklicht boven onze hoofden. Geen idee wat er aan de hand was, maar voor Pieter en Ruud kwam GTA tot leven. Na een pizza te hebben gegeten besloten we te gaan slapen zodat we de volgende dag fit waren om LA verder te bekijken.

De volgende dag zaten we al vroeg aan het ontbijt. Na wat geroosterde boterhammen zijn we richting Venice Beach gelopen. Een mooi stuk boulevard met veel verschillende kraampjes, apart volk en verschillende mogelijkheden om te sporten. We zijn een flink stuk doorgelopen tot aan de pier van Santa Monica Beach met de bekende achtbaan en reuzenrad.

Vanuit Santa Monica zijn we richting Hollywood gegaan. Een flinke reis met het, matige, openbaar vervoer. Na een lange busreis dachten we er ongeveer te zijn, maar het stuk Hollywood Boulevard waar wij waren beland was erg rustig en er waren geen toeristen te bekennen. Er was nog een taxirit van ongeveer een mijl nodig om ons dan toch op de Walk of Fame doen belanden. Na hier wat rond te hebben gelopen, te hebben gegeten en nadat Ruud de sterren van zijn twee grootste idolen, Phil Collins en Marilyn Monroe had gefotografeerd, besloten we op zoek te gaan naar het 'Hollywood sign'. Behalve door middel van een veel te dure bustour, ging het ons niet lukken daar te komen en gewandeld hadden we al genoeg, dus we besloten een taxi richting hotel te pakken. De avond verliep verder erg rustig.

Dag 3:
Doordat de overige bezienswaardigheden erg ver weg lagen, besloten we deze dag rondom het strand door te brengen. Na het ontbijt startten we met het actieve gedeelte van de dag. Ruud en Pieter gingen zo'n 7 km hardlopen over het strand en Rob en Roy huurden 2 rackets om een potje 'paddle tennis' te spelen. Na een furieuze start van Roy en een gelijk opgaande wedstrijd wist Rob toch aan het langste eind te trekken en met 6-1, 6-0 te winnen.

Na een snelle duik in de zee hebben we een Duits café opgezocht om, omringd door fanatieke Duitsers, de halve finale Duitsland - Brazilië te kijken. Onder het genot van enkele Erdingers kon er door de aanwezige Duitsers flink gejuicht worden.

Na de wedstrijd zijn we terug naar het hotel gelopen, waar Ruud een halve pot aftersun op zijn felrode, naar eigen zeggen afgetrainde, lichaam heeft gesmeerd. Hierna zijn we nog flink op stap geweest, maar onder het motto 'what happens in LA, stays in LA', worden hier geen verdere uitspraken over gedaan.

Woensdag was het alweer tijd om LA achter ons te laten. We hebben onze huurauto (Toyota RAV4, voor de kenners) opgehaald bij Alamo, even snel een TomTom gehaald bij Walmart en koers gezet richting het noorden via Highway 1. Onderweg zijn we nog even gestopt in Oxnard om daar in een (verlaten) sportsbar Nederland - Argentinië te kijken. Helaas geen finale, zoals bekend.

Hierna zijn we verder gereden naar het vissersplaatsje Pismo Beach, waar we zullen overnachten. Daar zitten we nu in Harry's Feestcafé aan de Bud Light. Morgen vervolgen we onze trip richting San Francisco.

Het volgende verslag komt waarschijnlijk als we San Francisco hebben verlaten om enkele parken te gaan bezoeken.

• 10 Juli 2014 - 08:43

Jacqueline:

Hallo goedemorgen,
    jullie hebben al heel wat ondernomen (sportief gezien). In LA zijn mooie stranden volgens de foto's.
    Met die mooie auto die jullie gehuurd hebben is het prettig de lange afstand te overbruggen denk ik.
    Geniet onderweg en ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag.
    Veel plezier. Jacqueline

• 10 Juli 2014 - 09:26

Anne-marie:

goede morgen boys,
    zo te zien op t verslag hebben jullie mooier weer dan wij hier, de dommel staat op overstromen. fijn dat jullie t zo goed maken en ik zie dat jullie ook al in training zijn voor t nieuwe seizoen haha.
    even n noodzakelijke opmerking, als jullie, en dat duurt nog zo'n 5 weken, weer terug naar huis komen, zorg dan dat je je mobiel opgeladen hebt, hier in de kranten staat dat mobiels die niet opgeladen zijn op vliegvelden in usa ingenomen worden vanwege gevaar.
    geniet verder van jullie reis en kijk uit naar jullie volgende verslag.
    groetjes, anne-marie

• 10 Juli 2014 - 14:02

Mark:

Mannen,

Mooi verslag zonder spelfouten (waarschijnlijk dus niet geschreven door Skouw), goed om te horen dat jullie het goed maken. Krijg door de Venice Beach foto's spontaan zin om GTA te gaan spelen dus ik kan Skouw en Pieter volkomen begrijpen.

Dacht eigenlijk dat Skouw de tegel van zijn grote idool Mickey Mouse zou fotograferen.

Succes met die kleine auto, dat jullie hem niet in elkaar mogen rijden.

Have fun